Csúcsteljesítményen pörög Budapest – és nincs megállás!

Rekordévet zárt a Budapest Airport.

A fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elé került dokumentumból az is kiderült, hogy átalakítanák az éjszakai tömegközlekedést, és több terv van a reptéri járatok meghosszabbítására is.
A fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elé került az a korábban már kiszivárgott tervezet, melyben megemelnék a tömegközlekedési jegyek árát, valamint több járatot is fejlesztenének. A dokumentum szerint az árak emelését követően is Európa egyik legolcsóbb tömegközlekedése lenne a budapesti – számolt be az Index.
Az összeállításban rámutattak, a tervezett áremelések leginkább az alkalmi utazókat érintenék. A leggyakrabban használt jegytípusok új árai a következő módon változnának:
Az áremelést részben a vidéki nagyvárosok jegyáraival indokolták. Példaként Debrecent hozták, ahol 500 forint a papíralapú vonaljegy, 480 forint a digitálisan vásárolt, és 650 forintba kerül a fedélzeti vonaljegy – írta a lap.
A BKK által kiadott dokumentációban az is szerepel, hogy az áremelésekből befolyó összegből részben olyan fejlesztéseket finanszíroznak, mint a 100E reptéri járat fejlesztése, parkolási applikáció fejlesztése, éjszakai metró kiterjesztése, illetve egyéb hálózatfejlesztések – sorolták.
Az Index továbbá úgy értesült, hogy az éjszakai tömegközlekedést is átszerveznék. Mint ismert, jelenleg 47, csak éjszaka közlekedő autóbuszjárat és az éjjel-nappal közlekedő 6-os villamos, 200E és 100E buszok alkotják az éjjeli flottát. A javaslatban pedig már csak
Emellett bővített üzemidőben közlekedne még az M1-es metró, az 1-es és a 47-es villamos is.
A metró üzemidejének meghosszabbítását már novembertől bevezethetik, így hétvégén éjjel a jelenlegi 23:40 helyett 1:30-ig közlekednének a szerelvények. Amikor már a meghosszabbított üzemidővel sem jár a metró, akkor metrópótló busz közlekedne – sorolták a tervezett változásokat.
A BKK tervezetéből az is kiderült, hogy a jelenlegi éjszakai hálózat fenntartása 4-5 milliárd forintba kerül évente, a fenti változtatások pedig további 100 millió forintos többletköltséget jelentenének – írta a lap.
Hozzátették, hogy a reptéri járatokkal kapcsolatban több változtatási javaslatot is felsorolnak, melyek között egyedüli megvalósíthatóként szerepel a 100E buszjárat meghosszabbítása a Nyugati pályaudvarig, melynek következtében tehermentesülhetne a Deák Ferenc tér.
Felmerült az a tervezet is, hogy a 100E járat érintse a Keleti pályaudvart.
A kitérő azonban éves szinten 120 millió forintjába kerülne a BKK-nak.
Valamint a bővítések között egy, a Kelenföld vasútállomásról induló reptéri járat terve is felmerült. A járat azonban éves szinten plusz 700 millió forintba kerülne, a torlódások miatt viszont kiszámíthatatlan lenne a buszok közlekedése, így ezek nem kerülnek megvalósításra – ismertették.
A dokumentumban továbbá arra is kitértek, hogy Budapest – a jelenlegi belépő árszintet tekintve – Bukarest után a második legolcsóbb város Európában, és az 50 forintos áremeléssel is jelentősen az európai átlag alatt maradna, gyakorlatilag a harmadik helyre – Pozsony és Prága közé – kerülne a magyar főváros.
A változások érintenék a réven történő közlekedést is, ahol például a személygépkocsi-átkelés díja 420 forintról 500 forintra emelkedne. Valamint jelentősen emelkednének a rendezvényhez kapcsolódó jegyek (RKJ) árai is, így például a 3 napos jegy ára 3300 forintról 4200 forintra változna.
A javasolt áremelések és azok hatásai a bevételmegosztás után éves szinten körülbelül 880 millió forint többletbevételt jelentenének a fővárosnak
– hívta fel a BKK a figyelmet a Bizottság elé terjesztett összeállításban.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Rekordévet zárt a Budapest Airport.
***
Nyitókép korábbi felvétel. Fotó: Facebook